Minął termin składania ofert do opolskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na remont nawierzchni drogi krajowej nr 40 w Kędzierzynie-Koźlu. Swoje propozycje złożyło aż 11 zainteresowanych wykonawców.
Teraz GDDKiA przeanalizuje otrzymane oferty, wybierając najkorzystniejszą z nich, przy czym będzie się kierować trzema kryteriami: ceną – 60 procent oceny, długością okresu gwarancji – 20 proc., oraz kwalifikacją zawodową personelu – 20 proc.
11 ofert i wszystkie w budżecie
W postępowaniu przetargowym zgłosiło się aż 11 zainteresowanych wykonawców i oferta każdego z nich mieści się w budżecie Generalnej Dyrekcji przeznaczonym na tę inwestycję. GDDKiA planuje wydać 3 107 141,62 zł.
Pośród złożonych ofert, najtańsza jest oferta P.U.H. Domax Arkadiusz Mika z Boronowa, która wynosi 1 598 593,61 zł. Najdroższą złożyło natomiast Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów z Gliwic - 2 352 366,38 zł.
Wszystkie oferty prezentują się następująco:
- Eurovia Polska – ok. 1,82 mln zł;
- Eko-Probud – ok. 1,87 mln zł;
- Transkom Białdyga – ok. 1,71 mln zł;
- Konsorcjum Adamietz i PD Trakt – ok. 1,89 mln zł;
- Hucz – ok. 1,87 mln zł;
- P.U.H. Domax Arkadiusz Mika – ok. 1,59 mln zł;
- P.H.U. „Larix” – ok. 1,89 mln zł;
- OLS – ok. 1,80 mln zł;
- Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów – ok. 2,35 mln zł;
- Colas Polska – ok. 1,84 mln zł;
- „Adac-Lewar” – ok. 1,95 mln zł.
Remont przy obwodnicy
W ramach inwestycji wyremontowany zostanie odcinek drogi krajowej o długości 1,950 km przebiegający od km 67+550 do km 69+500.
Jest to odcinek Alei Armii Krajowej w Kędzierzynie-Koźlu, prowadzący w kierunku północnej obwodnicy miasta. Ta rozpoczyna się około 70. kilometra DK40 na Rondzie Generała Stefana Grota-Roweckiego.Północnej obejście liczy ponad 14-kilometrów długości i zostało oddane do użytku w 2022 roku, by ułatwić komunikację z autostradą A4 oraz wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta.
Celem zadania jest natomiast remont nawierzchni w formie nakładki drogi krajowej nr 40. W postępowaniu zaznaczono, iż wymiana nawierzchni betonem asfaltowym na gorąco winna być wykonana materiałem dowożonym z wytwórni.
W zakres robót wchodzi natomiast zorganizowanie i zabezpieczenie prac, w tym oznakowanie tymczasowe, frezowanie profilujące nawierzchni wraz z odsłonięciem poboczy gruntowych pod warstwę wiążącą z oczyszczeniem podłoża oraz utylizacją destruktu asfaltowego, a także wykonanie zjazdów i poboczy utwardzonych destruktem asfaltowym na całej szerokości zjazdów.
Ponadto wykonana zostanie warstwa wyrównawcza i wiążąca wraz z oczyszczeniem i skropieniem, warstwa ścieralną na całej szerokości jezdni i poboczy utwardzonych wraz z oczyszczeniem i skropieniem oraz oznakowanie poziome.
Wykonawca oprócz robót będzie zobowiązany również m.in. by opracować PZJ, opracować i zatwierdzić projekt organizacji ruchu na czas robót, wykonać i utrzymać oznakowania w trakcie prowadzenia robót oraz dokonać rozbiórki po zakończeniu robót.